1403-02-10 13:56
273
0
89791
در سال تحصیلی جدید؛

۲۲۰۰ معلم در گلستان استخدام می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از انتخاب دو معلم نمونه کشوری از این استان خبر داد و گفت: امسال با برگزاری آزمون‌های استخدامی ۲ هزار و ۲۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش گلستان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، سیدرضا نظری امروز در نشست خبری با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم اظهار کرد: امسال نرگس سادات سجادی از آزادشهر و مرجان ارازیان از مراوه‌تپه به عنوان دو معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.

وی در خصوص وضعیت معلم در مدارس استان گلستان بیان کرد: در این راستا کارگروه اتاق وضعیت در آموزش و پروش گلستان شکل گرفت تا وضعیت معلمان بررسی ‌شود تعداد بازنشستگان سال بعد گلستان ۲ هزار نفر است و با استخدام‌های انجام ‌شده موضوع کمبود معلم در سال تحصیلی جدید جبران شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به کمبود مدرسه در گرگان به ویژه در منطقه جنوب شهر گفت: دو سال است که این دغدغه را مطرح کردیم، استاندار اعتبار خوبی در این زمینه اختصاص دادند اما کمبود زمین مانع تحقق این کار شده است.

نظری با اشاره به اینکه 50 میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه‌سازی به استان گلستان تخصیص شده است، افزود: کمبود زمین باعث شده تا نتوانیم نیازهای این بخش را به خوبی تامین کنیم.

وی از فعال شدن سامانه ثبت کتب درسی خبر داد و تصریح کرد: موقع ثبت‌نام هیچ مدرسه‌ای حق ندارد به جز هزینه کتاب از والدین وجه اضافی دریافت کن،. اگر والدین به موقع برای کتب درسی ثبت‌نام نکنند در ماه مهر دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد: سال گذشته با مدیران مدارسی که موقع ثبت‌نام از والدین هزینه دریافت کردند برخورد شد و مدیر متخلف را با انفصال از مدیریت مجازات کردیم.

نظری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مسئول قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) است، گفت: نگاه ما در خصوص عفاف و حجاب، ایجابی و تبیینی است ، یک مسئله‌ای که دانش‌آموز ما دارد و باید برایش حل کنیم این است که مشکلات این حوزه ناشی از بی‌اطلاعی و عدم آگاهی دانش‌آموزان است.

وی از همراهی نیروی انتظامی در طرح نور قدردانی کرد و گفت: انتظامی برای صیانت از حجاب و عفاف وارد میدان شده است و ما این کار خوب را حمایت می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان؛ تعداد ورودی‌های کلاس اول را ۳۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: استان گلستان در سنجش دانش‌آموزان از استان‌های پیش‌رو محسوب می‌شود.

نظری خبر خوبی هم برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اعلام کرد و افزود:  ۳هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان گلستان به مدرسه برگشتند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مورد توجه آموزش و پرورش بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است، گفت: اعتقاد داریم همین افراد اگر مورد توجه قرار نگیرند تبدیل به آسیب می‌شوند.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.